Пояснення ікони мучеників
З нагоди беатифікації мучеників редемптористів Квенки Провінційний уряд Мадридської провінції редемптористів замовив ікону, яка служила би пам’яткою цієї визначної події для всієї редемптористської родини. Автор твору – Белен дель Піно. За словами митця, ікона поділена на два плани: верхній – представляє земний простір, Квенку на віддалі, із мостом св. ап. Павла, який наближається до глядача і розкриває нижній план, духовний, де з‘являються шість мучеників Квенки, убитих під час Іспанської громадянської війни.
Цей твір передає відчуття духовності через спокійний вираз облич, використання ніжних кольорів та єдність в одязі. Їхні габіти зливаються, немовби творячи одне суцільне полотно, яке продовжується у нижній частині ікони, створюючи враження вознесіння. Такого ж великого значення набирає й іконографія, яка виражає спільну справу, якій присвятили своє життя і заради якої зрештою померли цих шестеро редемптористів.
Ікона наче представляє сценарій редемптористського покликання, пережитого у Квенці, і то пережитого у мученицький спосіб. Міст св. ап. Павла має подвійне символічне значення: як простір виходу на місії для проголошення Євангелії, і як мучеництво, яке розкриває покликання цих шести редемптористів у цілковитому уподібненні до Відкупителя. Міст, отже, виражає місію та мучеництво: покликання місіонера, його життя, несе в собі мученицький вимір.
Шість зображених постатей перебувають у русі, крокують як спільнота місіонерів, які виходять на місію. Це в черговий раз говорить нам про пророчий вимір апостольської спільноти редемптористів, яка покликана з’єднатися з Христом Відкупителем та проповідувати Його Євангеліє словом та життєвим прикладом.
Кожен з місіонерів-мучеників тримає в руках те, що ідентифікує його з місіонерським покликанням: бр. Вікторіано тримає у своїх руках Слово Боже, о. Поцо – місійний хрест, о. Гоні – ікону Матері Божої Неустанної Помочі, о. Киріак Оларте – вервичку. Це чотири елементи, які символізують покликання місіонера. Отець Петро Ромеро тримає руки у поставі зосередженості та молитви, що нагадує про необхідність молитви у місіонерському житті. Очолює групу о. Йосиф Ксаверій, який тримає пальмову гілку мучеництва. Горизонт мученика відповідає горизонту місіонера, який проголошує Євангеліє за будь-яких обставин.
Крім того, кожен мученик зображений з тим елементом, який підкреслює дещо важливе з його життя. Отець Йосиф Ксаверій тримає в руках пальмову гілку, адже він очолює групу мучеників. У бр. Вікторіано в руках Біблія, оскільки, будучи місіонером, він настільки жив Словом Господнім, що зумів передати його у доступний спосіб в духовних листах, які написав одній жінці, будучи її духовним провідником. Отець Юліан Поцо тримає розп’яття, оскільки через свою хворобу він уподібнився до Христа на хресті. В о. Михайла Гоні – ікона Матері Божої Неустанної Помочі, яку, через свою набожність до Богородиці, він намагається врятувати як найбільший скарб монастиря. Отець Киріак перебирає зернятка вервиці, нагадуючи нам їхній арешт після закінчення Служби Божої і молитви на вервиці. Останній, о. Петро, зображений у поставі мовчання, молитви та зосередження – постава, у якій він перебував останні роки свого життя, а його очі тим часом дивляться на його співбратів, оскільки він прожив на два роки довше, ніж вони, і зміг надати значення їхньому життю.
Шість блаженних продовжують свій шлях, адже залишилося ще багато праці. Згромадження редемптористів повинне й надалі звіщати Добру Новину про Христове Відкуплення словом та ділом серед будь-яких життєвих обставин. Цих шестеро редемптористів запрошують тебе посвятити своє життя у Згромадженні редемптористів як монах або приєднатися до редемптористської праці як мирянин, який розділяє їхню духовність та місію.