Собор Пресвятої Богородиці


Мт. 2, 13-23.

У східній церковній традиції утвердився такий звичай, що наступного дня після великих Господських і Богородичних свят, Церква вшановує осіб, тісно зв’язаних з даним святом. Так у наступний день після Різдва Христового церква святкує Собор Пресвятої Богородиці і святого Йосифа обручника, вшановує Пресвяту Родину, осіб, котрі були найближче зв’язані з Ісусом Христом на землі. Вшанування осіб Пресвятої Родини Марії і Йосифа має важливе духовне значення для глибшого розуміння Різдвяних свят. Воно вказує на родинний характер Таїнства Різдва Христового, бо Христос прийшов на землю, народився у людському тілі, не лише для того, щоб об’явити людині правдивий образ Бога, звільнити людину з неволі гріха, а щоб наново з’єднати людину з Богом, повернути її до Божої спільноти, вчинити її дитиною Божою.

Шведський поет Едерсон мав 18 років. Одного разу він пригадав собі, як його і матір ще малим покинув батько. Пригадує собі, що коли його мама колисала в колисці, вона співала: „Вернись, вернись до мене, моя зболіла душе, вернись”. І коли молодий син через 18 років покинув матір, цілий день ходив по місті, а на вечір подумав собі: „Піду під вікно, бодай загляну, що робить моя мати”. Вікно було відчинене, і він чує: „Вернись, вернись, моя зболіла душе, вернись зболіле серце, вернись”. Заплакав молодий син, прийшов до хати, впав до ніг матері і обцілував її, а незадовго став великим письменником.

Тому у другий день Різдвяних свят вшановуємо святого Йосифа і Пречисту Діву Марію, опікунів Ісуса, котрі своїм життям створили Божу родину на землі, де в центрі їхнього життя і взаємних відносин був Христос і Його любов.

Подібно кожна спільнота, сім’я, родина має стати такою малою Божою родиною, де б в центрі був і жив Христос. Життя членів сім’ї повинно нагадувати Божу родину, Святу Трійцю, де всіх її членів об’єднує любов, щоб всі стосунки в сім’ї будувалися на основі любові до Бога. Дух любові у людських стосунках свідчить про те, що там дійсно народився і живе Христос. Бо там, де є любов, там є Бог. „Бог є любов, і хто перебуває в любові, той перебуває в Бозі, і Бог перебуває в ньому” (1 Ів. 4, 16).

о. Михайло Чижович, редемпторист